Alt rundt din ordre

1. Kjøp

Takk for at du vil handle hos oss!

Når du bestiller, gjelder ordren din fra du mottar en ordrebekreftelse fra oss på e-post. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av nettbutikken vår, uten manuelt tilsyn.
Ved feil eller mangler, gjør vi deg oppmerksom på at vi forbeholder oss retten til å korrigere feil, mangler, prisopplysning, leveringstid etc. i etterkant. Hvis du ikke er fornøyd med vår korrigering, kan du med full rett kansellere ordren.

Er du ikke myndig (over 18 år), må en foresatt handle for deg.

2. Pris og betaling

  1. I produktprisene våre inngår 25% moms.
  2. Vi i Elheat bruker en fast fraktpris, uansett hvor mye du bestiller.
  3. Ved feil eller mangler på bestillingen kan prisopplysning, leveringstid etc. endres i etterkant, se 1. Kjøp. Dette gjelder også ved vesentlige endringer i valuta, råvarepris eller momssatsen.
  4. Hos oss betaler du med kort. Vi aksepterer Visa og Mastercard. Du fyller inn kortnummer og kortets utløpstid. Beløpet blir reservert på din konto når bestillingen er blitt registrert. Pengene blir trukket når varen sendes eller når varen bestilles hos fabrikk (gjelder for varer som produseres på bestilling).
    Elheat benytter seg av VbV (Verified by Visa). Det er en global sikkerhetsstandard som er utviklet av Visa og Mastercard for betalinger over internett. Overføring av pengene skjer med SSL kryptering. Det innebærer at ingen kan se dine kredittkortopplysninger.
  5. Avtales avbestilling, skjer tilbakebetalingen til det kortet du betalte med ved kjøp i vår nettbutikk. Tilbakebetalingen skjer innen 10 virkedager etter vi har mottatt og godkjent din retur.

3. Transport og levering

  1. Lagervarer sendes normalt ut 1-3 virkedager etter at bestilling er mottatt. Skulle vi ikke ha varen på lager, vil vi informerer deg om estimert leveringstid når vi bekrefter bestillingen din. Vi vil i såfall holde deg informert om prosessen hele veien. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss erstatningsansvar ved eventuelle leveringsforsinkelser.
  2. Transportrisikoen står vi i Elheat for. Skulle det oppstå skade eller feilforsendelse, vil vi kostnadsfritt ta på oss å ordne feilen.
  3. Visse typer varer krever større forsiktighet ved transport og levering, enn den service Posten og lignende transportører kan gi. For slike varer benytter vi oss av transportselskapet Schenker.
  4. Synlige skader på emballasjen ved levering, må meldes fra til transportør på stedet. Vi anbefaler at du påser, at kommentaren din skrives på fraktbrevet til transportør. Rapporter også skaden straks til Elheat kundeservice på kundeservice@elheat.no.
  5. Skjulte feil må anmeldes til transportør og Elheat kundeservice senest 3 dager etter levering.
  6. Er du ikke hjemme, slik at varen kan leveres eller velger du og ikke hente varen på oppgitt postutleveringssted, vil det påkomme et returgebyr.

4. Reklamasjon

  1. Synlige skader på emballasjen ved levering, må meldes fra til transportør på stedet. Vi anbefaler at du påser, at kommentaren din skrives på fraktbrevet til transportør. Rapporter også skaden straks til Elheats kundeservice på kundeservice@elheat.no og legg gjerne ved bildedokumentasjon. Det vil lette behandlingen hos oss og gjøre oss i stand til å gi deg et raskere svar.
  2. Skjulte skader skal anmeldes til transportør og Elheat kundeservice senest 3 dager etter levering.
  3. Ved skade på varen, er det viktig at dette dokumenteres godt fra deg som kunde. Vi ser helst at du skriver en e-post til oss på kundeservice@elheat.no hvor du utdyper problemet og legger ved bilder av skaden. Vi tar så kontakt med deg for å løse problemet.
    NB! Ikke kast varen/produktet eller emballasjen. Alle reklamasjoner skal returneres til Elheat hvis ikke annet er bekreftet av oss på e-post.
  4. Ved mangler i pakken, gi oss artikkelnummeret på varen som mangler.
  5. Gi oss litt tid til å undersøke saken og komme med en løsning.
  6. Reparasjon eller sending av ny vare fra leverandør kan ta inntil 4-8 uker.

5. Garanti

  1. Garantitiden løper i to år fra fakturadato, evt. datostempel og antall garantiår for det spesifikke produkt. Dette gjelder ikke forbruksvarer som, varmerør, lysstoffrør, downlightspærer, forstøvere etc.
  2. Produktgarantien gjelder fabrikasjonsfeil som oppkommer under garantiperioden. Produktgarantien dekker ikke feil som skyldes feilaktig bruk, feil innstilling, der du har endret på produktets funksjon eller utseende, f.eks. ved ombygging, oppgradering eller annen konfigurering av produktet uten å ha fått skriftlig godkjenning fra Elheat først. Produktgarantien dekker heller ikke de tilfellene der du selv har forårsaket skaden.

6. Angrerett

  1. Privatpersoner har 14 dagers lovbestemt angrefrist på produkter kjøpt via internett. Forutsetningen er at varen ikke er tatt i ordinært bruk (ikke montert) og kan leveres tilbake som ny, dvs. ubrukt, ikke er ødelagt, ikke skadet og at den returneres i original emballasje uten skader. Kjøpsprisen blir ikke refundert, om produktet har vært montert. Kjøpsprisen blir heller ikke refundert, om produktet har blitt håndtert på en måte som har redusert salgsverdien.
  2. Du som kunde står for returfrakten, hvis du velger å benytte deg av angreretten.
  3. Ved bruk av angrerett, skal du melde fra skriftlig til kundeservice@elheat.no og returnere bestillingen innen 14 kalenderdager fra mottak av varen til den adressen du har fått oppgitt av kundeservice. Alle komponenter må være ubrukte, uskadet og følge med i returen, hvis angreretten skal gjelde.
  4. Tenk på at du står for transportrisikoen ved retur av varen. Pakk derfor varen godt inn. Bruk original emballasje.
    Send alltid returen som verdipost eller rekommandert post. For at vi lettere skal kunne finne din retur, send oss sporingsnummeret du mottar fra transportør ved sending. HUSK! Ta godt vare på kvitteringen.
  5. Angreretten gjelder ikke, dersom du har bestilt en vare som produseres for deg på bestilling eller som tilpasses. Dette gjelder blant annet varmelister, varmegulv og biopeiser og elpeiser.

Last ned Angrerettsskjema

7. Retur og returskjema

  1. Retur av varer skal uansett grunn alltid avtales skriftlig med Elheat på forhånd. Elheat vil oppgi rett adresse for returen.
  2. Angrerettsskjema skal alltid følge varen.
  3. For at varen skal kunne tas i retur og krediteres, må den være ubrukt og i original stand. Varen returneres i original emballasje/innpakning, slik at den kan videreselges som nytt produkt. Ved ødelagt emballasje som gjør videresalg umulig, vil varen ikke kunne krediteres. Kjøper/kunde er ansvarlig for at varen er godt pakket for transport.
  4. Hvis annet ikke er avtalt og retur av varer ikke skyldes feil fra Elheats side, dekkes returfrakt av kunde.

8. Kontakt kundeservice

Elheat
Grini Næringspark 1
1361 Østerås

Tlf.: 48 28 44 44
E-post: kundeservice@elheat.no
Web: www.elheat.no

9. Personopplysninger

  1. Dine opplysninger
    For å gjennomføre et kjøp på www.elheat.no må du oppgi navn, adresse, mobilnummer og e-post. Dette er nødvendig informasjon som vi trenger for å kunne sende din bestilling til riktig leveringsadresse, holde deg oppdatert med ordrebevegelsene samt kontakte deg dersom det skal være behov for det i forhold til dine ordrer. Vi er pålagt å oppbevare ordreinformasjon i forbindelse med regnskapsføring, avgifts håndtering og for eventuell garanti-/retursaker. Denne historikken slettes etter ti år om ikke et nytt kjøp har blitt gjort i mellomtiden. Vi oppbevarer også IP-adressen som er benyttet ved bestilling av sikkerhetshensyn.
    For forskjellige formål kan vi trenge andre personopplysninger. Hvilke personopplysninger og formålet med disse er beskrevet her i personvernerklæringen.
  2. Dine rettigheter
    Du har rett til innsyn i dine personopplysninger som Elheat har registrert i forhold til dine kjøp. Du kan til enhver tid be om å motta disse opplysningene ved å ta kontakt med kundeservice. Du kan også, når som helst, be oss slette eller oppdatere dine personopplysninger, forutsatt at vi ikke er forpliktet til å oppbevare disse i henhold til gjeldende lovgivning eller andre forpliktelser vi har. Opplysninger skal utleveres/overføres på en sikker måte. Dersom forbrukeren tar kontakt med oss elektronisk, og med mindre er det ønske om utlevering på annen måte, vil informasjonen bli gitt i en vanlig elektronisk form. Du kan når som helst trekke tilbake samtykket du har gitt oss ved å ta kontakt med kundeservice. Du har rett til å klage til Datatilsynet dersom du opplever at dine personopplysninger ikke blir behandlet i henhold til denne erklæringen.
  3. Arkivering av personopplysninger
    For å kunne ivareta kunders rettigheter i forbindelse med garanti og reklamasjon i henhold til forbrukerkjøpsloven, kjøpsloven og vår egen filosofi om god kundeservice, lagres kjøpshistorikken i 10 år. Regnskapsloven pålegger oss å lagre transaksjonsdata i 5 år.
  4. Sikring av personopplysninger
    For å sikre at dine personopplysninger har Elheat gode rutiner og gjennomfører omfattende tiltak for å sikre at uvedkommende ikke får tilgang til sensitiv informasjon. Dine personopplysninger og behandlingen av data skjer i samsvar med kravene i gjeldende lovgivning. Eksempler på slike tiltak er risikovurderinger, implementering av organisatoriske og fysiske tiltak, tilgangsstyring og arkiveringsrutiner, samt rutiner for håndtering av data og oppfølging av forespørsler vedrørende retten til innsyn, retting og sletting. Du kan være trygg på at Elheat lagrer dine personopplysninger på en sikker måte.

10. Utskrift

  1. Utskrift fra www.elheat.no er gyldig kun på utskriftsdato.

11. Savner du svar på noe?

Er det noen spørsmål du savner svar på? Send oss gjerne en tilbakemelding på kundeservice@elheat.no.